onsdag 14 januari 2015

Av träningsvärk blir man vacker!

Igår fick det bli tantbroddar på och promenad till gymmet! :) hade återigen turen att få ha bästa Frida för mig själv på passet, så vi jobbade vidare med frivändningarna. Ni anar inte hur svårt det är att lära sig rätt teknik. Och jag blir så frustrerad ibland! Men vi kämpar vidare och efter att ha gjort bara en massa clean och svurit och gjort igen så fixade jag tillslut två hela frivändningar, clean och press, med 40 kg tyngd. Nöjd tjej här ja! :D sen var jag dum nog att säga att jag gjort drakrodd hemma och bara haft min snurriga kontorsstol till stöd, så då fick jag såklart göra det också men med bara en pilatesboll som stöd! Fy så tufft det var! :o det krävdes enormt mycket fokus, och jag använde nästan varenda muskel i kroppen tror jag! Ffa rumpan, vilket känns nu ;)

Efter passet gick jag in på Lidl innan jag promenerade hem igen. Med mig hade jag då en alldeles egen, fin foamroller :)
Den där rullen nere till höger alltså :) tyvärr så tilltog smärtan i ryggslutet under kvällen så jag tillbringade en stund med både foamtollern och sen liggandes på spikmatta.
Jag trodde att det hjälpte men jag har lika ont idag :( tror dock inte att det är pga träningen utan snarare att jag halkat lite vid bilen och så och då sträckt till något så det är något som hamnat i kläm. Det är nämligen precis samma smärta som jag hade i augusti. Ont i ryggslutet på höger sida och smärtan får ner i skinkan och höften. Det förvärras inte av lagom rörelse men är såklart ömt vid palpation. Mitt planerade gritpass imorgon får nog hoppas över, ska orka ha jouren på dagis också ju. Ska däremot se om jag fixar en lugn promenad med stavarna imorgon! Och så önskar jag att jag var rik så att jag kunde unna mig ett par Icebugs! Kanske ska få tummen ur och sälja mina Easy Tones som jag bara får skavsår av ändå, det borde ge ett halvt par Icebugs iaf ;)

Nu ska jag ta hand om tvätten och sen hämta barnet och ladda inför terminens första gympa för henne! Mycket nytt nu, både ny fröken och nya gympaskor, så det är nog en lite nervös tjej jag får lotsa fram. Såna här gånger vill man ju peppa henne att vilja och våga, men jag har lärt mig att om jag peppar för mycket så får hon prestationsångest och vill inte alls istället. Jag ska helt enkelt inte peppa utan förbereda och försäkra om att allt kommer att gå bra, såklart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar