lördag 17 januari 2015

Finfin lördag!

Här sitter jag i soffan och blev nyss serverad ett glas vatten av min tokduktiga stora tjej! Alldeles själv fixade hon att ta ut glas ur diskmaskinen, fylla med vatten och bära in i vardagsrummet. Det går fort i utvecklingen nu! :)
Vi har haft en riktigt mysig dag med sovmorgon, brunch, pärlpyssel och spel. Den där nöjda, hjälpsamma fyraåringen är nog på väg fram tror jag! Det är ju bara drygt två månader tills födelsedagen så det är väl inte så konstigt ;)

Nu sitter vi och väntar på besök av bästa vännerna Alexandra och Fredrik. Alex, Alice och jag får umgås och Fredrik ska fixa dator. Bra lösning tycker jag ;) hoppas kunna återgälda all hjälpsamhet så småningom också! 

Senare ikväll ska jag fortsätta med mitt adhd-projekt som jag satte igång kl 21:30 igår :P har en piedestal som jag tänkt måla om till samma rosa som tv-bänken, och då måste den först slipas ju. Men den var ju lite ranglig också så jag råkade visst börja med att skruva isär den helt. Ett typiskt adhdinfall! Men men, lika bra att gör det ordentligt! Så ikväll sätter jag igång med slipningen så kan jag nog måla med häftgrund imorgon :) det kommer bli lika rosa och galet som innan, men med min snygga ljuslykta i vitt vax på sen så blir det nog kanonsnyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar