söndag 18 januari 2015

På hal is!

Efter mycket om och men, ett par vändor till spegeln med efterföljande outfitbyte och ungefär sju svåra år för den här mamman så var min lilla treåring äntligen klar att gå ut idag. Det tog en dryg timme. Jag undrar nästan om det verkligen är fyra hon ska fylla för hon beter sig som en blivande fjortonåring ibland ;)
När vi väl kom ut, med den noggrant valda oufiten gömd under både fleeceställ och overall, så ville hon äntligen åka till Studenternas och åka skridskor! Så idag blev det premiär för skridskorna vi köpte på rea vid förra eftersäsongen :)
De har både spännen och snörning så de sitter bra, och så kan man förlänga själva skon på skenan så de räcker ett tag :) själv hade jag ett par gamla konståkningsskridskor som fiåunkade riktigt bra. Med en slipning och nya snören så kommer det inte vara några problem!
Alice kan ha en tendens att ge upp ganska lätt när det inte går som hon vill, men idag bet hon i riktigt länge! Vi tog en fruktpaus mitt i och efter den lilla energipåfyllningen så kunde hon till och med ta sig fram lite själv :) jag ska försöka åka ner med henne efter dagis ibland tror jag, det är ju en enkel och mysig grej att göra tillsammans. Synd bara att det inte är kallt nog för att de ska spola is på Fålhagens IP, det hade ju varit idealiskt eftersom vi passerar den på vägen hem från dagis :)

Men på studenternas finns det annat som lockar också, nämligen den väldigt stora snöhög som blir där ismaskinerna dumpar snön. Många barn klättrar där och det blir både trappor och rutschkanor och annat skoj. 


Det var en väldigt trött tjej som vi efter mycket lock och pock lyckades få med oss hem igen. Så vi tog EM tidig middag, badade, åt kvällsfika och sen somnade Alice på soffan så snart hon tillät kroppen att slappna av ;) själv tränade jag lite innan jag redigerade lite bilder. Men nu är det sovdags för mig också, imorgon väntar ett besök på arbetsförmedlingen. Vi får väl se om de har något vettigt att säga...! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar