söndag 23 juni 2013

Midsommar vid kusten = vila!

Vi rejsade ut till landet redan i torsdags kväll och åkte hem mitt på dagen idag. Det blev alltså två hela och en halv dag där ute. Härliga tider! Och som Alice älskade att vara där! ♥ Det var ju en massa "jatten!" och smultron och "min Towe" och fammo faffa! Hon har pratat och sjungit om vartannat hela helgen ;) Och så har hon badat. Som en galning 

Helgen var utvilande och välbehövlig för hela familjen. M fotograferade massor, jag hoppas jag får några bilder att lägga ut här sen. Jag fick ro att läsa Maja Hagermans En försvunnen värld, och det var verkligen rätt miljö att vara i när man läser om hur säljägarna paddlade sina kanoter i ytterskärgården för si sådär 7000 år sen. Även om den plats vi var på nu, då var öppet hav, så kunde det nu ge ett helt annat perspektiv till texten. Jag längtar tills jag har tid/ork att sätta mig och läsa en stund igen!

Nu är vi laddade och redo inför en ny vecka på dagis. Men det är bara hela kommande vecka och halva nästkommande kvar, sen är det sommarlov! :) Och det inleds på bästa sätt, med besök från skånefamiljen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar