fredag 7 juni 2013

Nationaldagsfirande och dagen efter

Vi firade nationaldagen med ett besök på Husabymarken, en medeltidsmarknad med tornerspel, marknadsgata, telningarnas verkstad och djurgård. Alice älskade alltihop! ♥ Men bäst av allt var nog djuren iaf ;)

Underbara hundvalpar ligger och sover i en härlig hög!

Ankorna ville tyvärr inte bli klappade...

Lammen vad gulliga enligt Alice, mjuka att klappa också!

Själv tyckte jag att kalvarna var helt bedårande!

Det första Alice gjorde när vi kom fram till hästen var att sticka in en näve gräs och mata. Hästtjejen vet vad som gäller! ;)

Kolla vilket underbart litet föl!!

Grisarna låg mest och trynade (:P) i skuggan.

Mormor, kusin E och Alice spanar in grisarna.

Små, söta kycklingar fanns där också.

Utöver de djur jag visat bild på fanns det kaniner, höns, en get, kattungar och en stor häst (som Alice ville klättra in till :P). Det var en väldigt trevlig djurgård som var barnvänlig och åtkomlig utan att bli riskabel på något sätt. En hit helt enkelt! Resterande bilder visar lite av det övriga som fanns på Husabymarken.

Musroulette

Låååååångbenta tjejer ;)

Alice kämpar på med dragkampsrepet.

På telningarnas marknad fick barnen måla en egen sköld! Mycket uppskattat av alla. Alice sköld ligger till höger, den andra tillhör kusin A.

Närbild på Alice sköld.

Bonusbild på en sötloppa!

Under tornerspelet satt Alice på mina axlar och tjoade och klappade händerna, det var ju urspännande! Sen gav vi oss av hemåt då klockan var ganska mycket. Lilltjejen somnade innan vi hunnit ut från bilparkeringen ♥ Jag lämnade av mormor och henne i trädgårdens svalka och åkte själv till stallet för en varm, men härlig ridtur. Wille var pigg och positiv trots hettan så han jobbade på riktigt bra! Jag hoppas på regn nu till nästa vecka så att marken mjuknar lite och man kanske kan trimma lite på ridbanan. Vi är ju på g nu!

När jag kommit hem från stallet och vi fått i oss middag tog vi en cykeltur till stadsparken där en vän till mormor och morfar var med och spelade på en jazzkonsert. Vi höll oss utanför själva konserten, men det hördes bra ändå, fick en glass till kvällsfika och bara njöt av sommarkvällen! Underbart!

Men det blev sent igår och vi sov kvar hos mormor så vi lyckades sova ända till kl 9 när vi inte blev störda! Det är tyvärr ingen hit för mitt huvud så vi hängde i skuggan i trädgården större delen av dagen. Badmonstret Alice fick en fylld plaskpool och badade för glatta livet! Eftermiddagen bjöd på lite shopping, vars resultat jag nog får visa imorn istället ;) Först, badmonstret, sen ger jag mig med bilder och tjatter för idag! ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar