onsdag 5 juni 2013

På vår balkong!

Är det inga bofinkar som dansar, men nog är det allt fint! Golvet är färdigt tack vare M's speciallösning mot väggen och möblerna är på plats. Nu saknas bara lite mer kryddor i blomlådorna, vägghängda krukor till några pelargoner samt lite mysfaktor :) Men än så länge är jag jättenöjd, tror vi inviger den med en frukost imorgon om vädret tillåter!

Bordet utanför fönstret

M's snärtiga lösning för att slippa såga i plattorna! Lite skruvande och ommonterande gjorde susen :)

Andra änden av balkongen med växter och stolförvaring.

I den vänstra lådan står nu två fjärilslavendel som väntar på sällskap. Den högra innehåller (från höger sett) koriander, basilika och timjan.

Bordet med en stor uppställd. Stolarna kommer bara vara uppe när vi är där så att Alice inte ska gå ut själv och kunna klättra! På den vita väggen intill fönstret ska pelargonerna hänga :)

Största överraskningen när jag laddade upp bilderna. Jag märkte inte av någon fågel alls på balkongen när jag tog bilderna, än mindre att jag fotat en! Det kanske är lite dans där ute dagtid ändå? ;)

Nu inväntar långledigt för mig och Alice, men vi ska nog mest bara vara :) Imorgon kanske det får bli en sväng till Husabymarken men inget är bestämt än, vi tar dagen som den kommer helt enkelt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar