lördag 1 juni 2013

Examenskväll!

Igår kväll var det äntligen dags, jag tog examen! :) Kvällen inleddes med middag på La Fourchette i Märsta där vi bjöds på Laxcarpaccio med gräslök och lime till förrätt, kalvfilé med nypotatis och örtbearnaise till varmrätt och jag tror att efterrätten var Nougatbavaroise på en bädd av jordgubbar med mango"sås". Mycket gott alltihop och jag var en dålig bloggare som inte tog kort ;)

Under middagen delades examensbevisen ut och jag kan numera stolt titulera mig utexaminerad logistiker!

Jag är ruggigt nöjd med min prestation under utbildningen. Av 12 genomförda kurser har jag 8 VG och 4 G (varav en av kurserna hade G som maxbetyg). Jag har pluggat, läst och slitit och det har ju gett resultat :)

Här är ca 2/3 av klassen samlad :)

Efter middagen övertalades jag att följa med på lite efterfest hos en av killarna. Eftersom jag fick åka med en annan klasskamrat hem till Uppsala så hängde jag med. Vi drack hembryggt öl och hade det jättetrevligt! Till slut gick vi vidare till ett litet uteställe i Märsta där vi drack, dansade och hade det otroligt kul! Det var verkligen över förväntan för mig :) Kl 02:20 knallade jag in hemma i natt och fick krypa ner i sängen med mina älsklingar. Trött, svettig, lite onykter ;) men väldigt nöjd och glad! Nu väntar bara en massa jobbsökande, utöver det jag redan sökt, men jag ser positivt på framtiden. Nu har jag ju ett yrke som jag är utbildad till och trivs med och jag har betygen som backar upp det också :)

Ikväll fortsatte firandet lite med att Alexandra och Fredrik kom på middag. Med sig hade de en underbart fin (tidig) födelsedagspresent till mig; en micro! ♥ De hade redan en och i deras nya lägenhet finns det ännu en, så då tyckte Alexandra att denna fina kunde få flytta hem till oss. Återigen, tusen tack vännen min! 
Den vi har nu har jag nämligen haft i ca 14 år och den värmer inte jämnt någonstans längre ;) Det är lite av ett lotteri att värma saker i den nu, speciellt micropopcorn. Ena påsen är inte klar alls efter tre minuter och nästa är bränd efter två minuter. Yay liksom :P Men nu ska det bli slut med sånt! Wohoo!

Nu ska jag krypa ner i sängen med Alice och njuta lite av vår fina, städade lägenhet. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar