torsdag 13 juni 2013

Mis en place!

Eller ja, förberedelser kan man också kalla det för ;) I alla fall så ska det vara sommaravslutning med tårtkalas på Rödmyran i morgon och bakningsentusiast som jag är så skrev jag självklart upp mig på bakningslistan! Dessutom ville jag försäkra mig om att det skulle finnas laktosfritt till Alice också ju. Och för att jag inte kunde låta bli (+ att lite få familjer skrivit upp sig) så blir det två tårtor.

Den första gjorde jag bottnarna till redan i helgen och frös in dem färska så de tinar nu. Det ska bli en regnbågstårta med mellanlager av Ahlgrens bilar-fluff och spacklad med limefrosting. Idag gjorde jag fluffet och frostingen som nu förvaras i kyl inför monteringen. Det jag också gjorde idag var en vanlig tårtbotten som ska bli en klassisk gräddtårta med vaniljkräm (också klar och i kyl), färska jordgubbar och grädde då :) Allt ska monteras i morgon, och då kommer jag dessutom att ha världens bästa tårtassistent i form av kusin E :) Hennes fritids är stängt och alla andra är upptagna, självklart ska hon hänga med mig då! Och ja, självklart ska hon också få följa med på tårtkalas :) Jag bara hoppas på att det regn som vräkte ner tidigare ikväll har vikit hädan totalt så att vi kan få en trevlig sommareftermiddag i dagisträdgården :) Kameran kommer åka med och jag hoppas på många fina bilder, både på goda tårtor och på fina barn! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar