söndag 22 juli 2012

100 grymma dagar

Vi är ett gäng som har bestämt oss för att köra 100 grymma dagar. Det är helt enkelt att vi sätter upp varsitt mål som ska uppnås inom 100 dagar. Målen kan variera, även om det för många handlar om vikten. Delvis för mig också men snarare sekundärt. Jag måste få ordning på mig och då tror jag att vikten rasar på köpet. Det här är iaf mitt startdokument, det här ska jag jobba med och mot!
Mål:
Få en bättre livsstil i form av mat, motion och vikt! Försöka komma igång med träning och utnyttja tiden då dottern sover, magen ska minska! Tänka på vad jag stoppar i mig och försöka hantera det enorma sockerberoendet...

Metod:
  • Varje kväll ska jag ta mist 10 minuter framför tv'n till att träna magen med plankan och benlyft.
  • Innan läggdags så ska jag ta en runda i lägenheten och plocka undan det som skräpar. Det tar inte tid men tar emot.
  • Jag ska försöka begränsa mitt ätande till bara en portion, jag behöver inte mer!
  • Rutiner rutiner rutiner! Både för mig och för dottern.
  • När skolan startar ska jag försöka utnyttja lunchrasterna till promenader eller att göra läxor/läsa på extra för att slippa göra sånt hemma.
  • Ska rida ordentligt fler dagar i veckan. Försöka träna regelbundet för tränare, får både min och hästens skull!

Start:
Just nu är jag FET och osund. Jag måste ta tag i det för att må bättre, orka med skolan och för att få ett jobb efter avslutad utbildning.

All peppning för att klara av detta mottages gärna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar