lördag 21 juli 2012

Ujujuj...

Upp och ner, ner och upp... Vilken intensiv vecka! :) Lördag förra helgen så var jag och kollade när Cate och Chili tränade för Maria, och hipp som happ hade jag också bokat in mig på en träning :P Det blev ett toppenbra pass i måndags! Han är så underbart fin min älskade häst! Bara vi samarbetar så går det verkligen som en dans ♥ Bokade in ett pass till så på torsdag är det dags igen :)


Måndagen fortsatte med barnlek och grillning i Storvreta hos familjen Winberg, familjen Nikcevic var också också där så det var fullt hus med fyra barn och sex vuxna. Jättetrevligt! Tisdag och onsdag gick främst år till att kurera min träningsvärk ;) och på torsdagen var det dags för sommarfest med sambons jobb. Chefen hade bjudit hem alla till sin fina villa vid vattnet i Bodarna. Där erbjöds vi att testa på vattenaktiviteter som vattenskidor, wakeboard eller gummiring efter båten. Varken sambon eller jag var så sugna på att testa men det var kul att titta på. Sambon fotograferade och Alice hejade glatt, hon tyckte det var riktigt häftigt! Men bäst enligt henne var nog ändå när grannens hund kom simmande ;) Senare på kvällen bjöds det på gott grillat och sen kladdkaka. Alice ansåg att om man är på kalas så kan man ju inte sova i vagnen! Så vi fick helt enkelt åka lite tidigare än planerat, och då slocknade hon som ett ljus i bilen såklart

Idag bad vi mormor att barnvakta på förmiddagen och så tog vi tag i en riktig storstädning av lägenheten. Inte bara vanligt städ utan det där som man gör alldeles för sällan, som lyfta och torka bakom och under micron, och torka bakom spisen. Det är jobbigt och tar lite tid men det blir iaf rent och fint :) Sen är det fasligt irriterande att golvet i vardagsrummet fortsätter se smutsigt ut efter både dammsugning och torkning, men det är ju inte vårt fel iaf. De som bodde här innan måste ha varit riktiga sluskar! Inte ens när jag själv rökte så kände jag mig bekväm med rökning inomhus. Varken hos andra där det tilläts eller hos mig. Nä, röka gör man utomhus! Och här har vi brännmärken efter fimpar i golvet... :( Jag längtar tills vi har råd att köpa något eget där vi kan få ordning och göra allt så fint som vi vill ha det!


I morgon ska jag försöka ta tag i att sortera lite kläder, få ordning i handduks/lakansbyrån och städa klart resten av lägenheten (hall och sovrum kvar). Sen är det min sista "slappardag" innan 100-hårda dagar börjar. Men vad det är får det nog bli ett eget inlägg om typ i morgon eller så! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar