söndag 8 juli 2012

En lugn och skön 31-årsdag :)

Ja, lugn och skön är en bra sammanfattning av min 31a födelsedag :) Alice väckte mig med en stor puss på munnen, som om hon visste att det var min dag idag. Efter en lugn frukost och Ronja på tv under förmiddagen så åkte Alice och jag till mormor för lunch. Av finaste mormor fick jag biljetter till Laleh i Botaniska trädgården, inklusive picknickkorg och syster som sällskap! :D När Alice sov på altanen åkte jag ut till stallet och sen förbi syster med en extrasäng så att äldsta syster och störstkusinerna har sängplatser där. De borde vara installerade och nattade där ute nu, själv ser jag verkligen fram emot några dagar tillsammans, hela gänget! Vi ska leka, bada, mysa och förstås, fira födelsedagarna igen ;)

Dagen har däremot haft lite tråkiga sidor också... På stallet möttes jag av stallägaren som väntade på nödslakt för att ta bort en häst innan de åker bort en sväng. Vet var ut och röntgade här om dagen och liten hade hovbensrotation på alla fyra hovar :( Det måste ha gjort ont! Men nu har den vackra vita galopperat över regnbågsbron och betar lugnt på de gröna ängarna i Trapalanda ♥

Efter en god middag, lagad av mig ;) åkte vi hem till oss och jag bakade ut min bröddeg. Så kvällen har avslutats med ännu ett underbart avsnitt av Barnmorskan i East End och nybakat, varmt bröd med bara smör på. Så gott!! Men nu börjar det bli dags att sova. I morgon börjar sambon jobba igen efter semestern och Alice och jag ska äntligen få leka med kusinerna! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar