söndag 29 juli 2012

Dag 6 - Möhippa!

Träning: Ingen specifik träning, men mycket vardagsmotion! Först städning och iordningställande av lägenheten med bord och dukning. Ganska lång vagnspromenad med Alice för att hon skulle somna och sen ett antal cykelturer fram och tillbaka. Gick omkring på stan med möhippan i ett par timmar också, det känns i fötterna nu! Träningsprogrammet fick vara idag. En gång i veckan är ok att skippa det om jag inte hinner :)
Mat: Ok frukost, för lite lunch och trerätters fondue till middag. Men även om middagen låter som mycket så blev det inte så farligt. En helt ok matdag allt som allt!
Sammanfattning: En galet, stressig, intensiv och härlig dag! :)

Äntligen blev möhippan av! Och den blev riktigt rolig, trots att vissa inte lyfte ett finger för att hjälpa till, eller engagerade sig what so ever. Jag fattar verkligen inte varför man ska med om man bara pratar med en person under hela dagen, hjälper inte till med några förberedelser eller någonting under dagen. Det slutade som vanligt med att jag och fina Alex styrde upp och fixade maten. Jag vet inte vad jag hade gjort utan henne idag! ♥ Men det blev lyckat ändå och jag tror att bruden är nöjd :) Hon och några till åkte ner på stan för att möta upp med svensexan. Själv lämnade jag en lägenhet med massor av disk och en trött sambo för att cykla hem till mormor och krypa ner i sängen bredvid Alice

I morgon blir det återhämtning. Och det är dags att sparka igång sambon i kostymletandet, det är ju bara två veckor kvar tills bröllopet går av stapeln nu ju! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar