söndag 8 september 2013

Brittsommar = batteriladdning

Det är riktigt varmt nu, en riktig brittsommar! Hela helgen har temperaturen legat över 20°C dagligen, sommarkläderna får alltså hänga med trots att vi har tagit oss en bit in i september. :) Härligt! Alice och jag har umgåtts hela helgen med start i stallet i fredags. Lilltjejen ville rida och satt på länge! Hon var så självsäker så jag vågade mig på en lite längre promenad. 1,5 km gick vi och inte ens efter det hade hon fått nog. Fortsätter det här så har jag nog banne mig en blivande ryttarinna här hemma! :D

Resten av fredagen fortsatte vi umgås med vagnspromenad (4 km) och lek och sen nattning med mormor. Hela natten sov hon hos mormor så jag fick klara mig själv! :O Det är nog värst för mig med den där separationen ;) Men i och med det kunde jag lätt gå upp tidigt på lördagen för att åka till stallet och ta en morgontur med Wille. Kl 10 var jag klar att åka från stallet igen, fylld med energi efter en mysig ridtur på en pigg pålle ♥ Från stallet åkte jag direkt till moster C dit mormor och Alice också kom. En härlig leklördag med kusinerna helt enkelt! :) Vädret och sällskapet laddade batterierna ännu mer. Jag tog mig ut på en PW på kvällen också och avverkade 2,6 km. Lite lagom som tillägg till ridningen. Idag har det däremot blivit vilodag för mig, jag har inte orkat träna och det är den mentala orken som tryter. Så blir det ibland. Vi har iaf haft en mysig familjedag med besök hos farmor och sen halvstorhandling på Ica Maxi. Jag börjar få bättre känsla för vad jag ska/kan/vill äta och köpte på mig lite sånt. Ikväll tillagade jag köttfärsfyllda paprikor som gratinerades i ugnen med lite riven parmesan på. Till det gjorde jag quinoa, pizzasallad och en vanlig grönsallad. Och det var inte bara jag som uppskattade maten idag! M gillade det också :) Alice åt mest sallad, men hon hade fått annan mat tidigare så det var bara som komplement ;) Men god mat och vila laddar också batterier så nu är vi laddade inför en ny vardagsvecka. Alice har varit lite hostig idag men om inget händer i natt så ska inte dagis vara några problem. Denna vecka väntar dagisfotografering, jag måste bara komma på vad lillfisan ska ha på sig! :)

Och vet ni vad det bästa av allt är? På tisdag kväll har jag klarat mig en hel vecka utan någon form av socker alls! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar