onsdag 4 september 2013

Ett nytt äventyr.

Ja, det kanske man kan kalla det! Den där intervjun jag var på här om veckan fick sin fortsättning igår, och idag har det inletts. Jag ska under en månad vara med i en testgrupp på Xtravaganza och äta deras nya färdigrätter till lunch och middag var vardag. Utöver detta ska jag träna och hålla annat matschema också. Målet för testgruppen är att alla ska gå ner ~5 kg var. För mig är det bara toppen av isberget, men jag måste ju börja någonstans! Beroende på hur denna månad går så bestämmer jag mig sen för om jag ska fortsätta i något program på Xtra eller om jag ska arbeta själv med maten och träning.

Färdigrätterna kom hemskickade från foodboxonline och nu är min frys smockfull!





Idag var det den första dagen med matschema och det har gått helt ok. På förmiddagen är det svårt att hinna med att äta ;) Och nu på kvällen vill jag bara äta mer (därav så ligger jag i sängen sen en timme, för att hindra mig :P) Mitt matschema idag har iaf varit som följer, och dagarna kommer att ha samma upplägg men lite variation på innehållet.

Frukost (8:00) - Havregrynsgröt med solroskärnor och rivet äpple. Kaffe.
Mellanmål (10:30) - Ett kokt ägg, en liten tomat, ett litet plommon. (lite "större" mellanmål idag då jag ridit)
Lunch (12:30-13:00) - Matlåda - kycklingfilé med dinkel. Kaffe.
Mellanmål (15:00) - Keso med hackad färsk tomat, färska örter och lite örtsalt.
Middag (18:00) - Matlåda - Chili con carne.
Kvällsmål (20:30-21:00) - Kvarg med mango och vanilj. Kaffe.

Under dagen har det druckits massor av vatten också såklart. På helgerna ska man laga egen mat men utesluta alla vita kolhydrater, bröd och mjöl.

Jag ska självklart fortsätta min träning som jag börjat med och det kommer att vara gruppträningar på Xtra under månaden också.

Så, det här är starten på min nya levnadsstil. Jag kommer inte prata siffror och så i bloggen har jag tänkt men för att nå min målvikt ska jag gå ner ca 40 % av min nuvarande vikt. Det finns ingen tidsgräns heller, men det borde gå på ett år ungefär. Det svåraste kommer att bli sockerberoendet tror jag, men det är nog också det som går snabbast att bryta ;) Det är iaf vad jag hoppas på! Nu ska jag dricka lite mer vatten och sen sova, imorgon väntar ännu en dag med träning och matplanering! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar