söndag 29 september 2013

Höststädning

Trots oerhört varierande väder som växlat mellan regn och het sol har mormor och jag knogat på med diverse höststädningsgöromål och förberedelser inför vintern. Jag började med att göra färdigt staketet runt soptunnorna. Och nej, det blev kanske inte 100% och snyggast i stan, men det är bättre än inget och duger till sommaren när allt staket ska bytas :)


Vi möblerade om en del i garaget också. Skickade upp saker på garagevinden och gjorde plats så att jag kom åt mina hästskåp, vilket jag behövde för att ta fram lite täcken och sånt. Hittade den förbygel jag hade för mig att jag hade också så nu hoppas jag att den passar på Wille också :) När vi ändå var i det hörnet av garaget så passade vi på att göra plats för en gångväg från andra hållet in till skåpen. Det har nämligen hänt mer än en gång att dörrarna har svällt så att vi inte får upp dem och vi får problem att få fram saker till Wille. Nu bör det gå bra ändå :)

I samma utrymme som hästskåpen brukar det förvaras leksaker. Nu har det ju tillkommit ett marknadsstånd och i och med dess förpassning till vinterförvaring fick jag uppdraget att diska all leksaksmat. Snygg samling va? ;) Däremot så saknas varenda hamburgare som ska finnas. Jag får gå på jakt i jordgubbslandet tror jag!


Stolsdynorna städades också undan och näst på tur är att packa ihop alla utemöbler upp på altanen, men det får bli någon dag i veckan istället. Apropå veckan så har jag bara två dagar kvar på testgruppen nu, på tisdag är det invägning! :O Håll en tumme för mig då vettja :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar