söndag 1 september 2013

Ulva marknad

Väderprognosen varnade för regn så jag rustade oss med gummistövlar och regnkläder, men det visade dig vara alldeles onödigt! Alice och jag hade lockat med oss Ida och solen sken lagom mycket och årets första höstdag visade sig verkligen från sin bästa sida :) Marknaden var tyvärr inte alls lika intressant som förra året, det enda vi handlade var ätbart ;) Förutom gottiset fastnade jag bara för en enormt vacker sockerkaksform i stengods med tillhörande serveringsfat på fot. På formen klättrade det små söta katter ♥ Detta var ett av de stånd jag fastnade mest för förra året också.

Efter att ha promenerat runt lite pausade vi på udden nedanför kvarnen och fikade på min medhavda matsäck.
Bananplättar och croissanter med banan och hasselnötscreme

Blåbärsplättar (zombieplättar enligt Ida)


Vackra Ulva damm!

Ankorna fick sig lite fika de också. Foto © Ida Käck.

Efter marknaden lämnade vi av en sovande Alice hos morfar och promenerade ner till gymmet. Under promenaden tittade/lyssnade vi på sändningarna från EM i fälttävlan via våra mobiler. Vaddå hästnördar? ;) Men ett jättegrattis till Sveriges lagsilver! Och ett ljus tänds för Sandras fina Top Selected som idag fick somna in efter att ha haltat vid målgången i gårdagens terrängprov. Dagens ultraljud visade att gaffelbandet var av till 90%! Vilken kämpe Selle var som ändå tog sin ryttare hela vägen i mål! Himlen har fått en vacker stjärna.

Jag borde sammanfatta träningsveckan lite, men sanningen att säga så minns jag inte så mycket mer än att det blev strul med vilodagarna ;) Jag tränar iaf på bra och jag kommer nog bli bra mycket bättre på att hålla träningsdagbok framöver har jag en känsla av. Imorgon kommer dagen gå i ett med stall på morgonen, Ikea-besök och sen hämta mormor och A vid stationen innan Alice ska hämtas på dagis. Senare på eftermiddagen ska jag på ett möte som hänger ihop med den intervju jag var på för ett tag sen. När det är klart ska jag avslöja vad det handlar om, men det kommer att förändra mitt liv totalt iaf! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar