onsdag 11 september 2013

Meh!

Meh! Idag vaknade jag med känningar av den förkylning som snurrar runt i familjen. Jag vill inte, jag ska ju träna på Xtravaganza ikväll! *muttrar och skruvar och gruffar* Får nog revidera dagens dressyrpass till nåt lite lugnare antar jag...

Men, det största idag är ändå att jag nu inleder andra veckan med min sockerfria diet, vilket också innebär att jag varit utan socker i 7 dygn nu!! :D Nu kanske många inte tycker att det är nåt värst, men jag har verkligen haft beroendet. Och det har inte varit godis eller så, utan jag har verkligen velat ha socker. När det värsta sötsuget satt in har jag till exempel kunnat äta bananbitar med pärlsocker på. Bra kvällsfika va? Men när det här beroendet är brutet så ska jag iaf kunna är vanlig mat, bröd och bakverk/godis nån gång ibland, Men rent socker ska jag aldrig stoppa i mig igen. Och jag tror nog att det kommer att gå. Om jag jämför med rökningen så är det ju nu 3½ år sen jag slutade röka och jag provade ett bloss från en klasskompis cigg på examen, men nä, det var inte gott så det saknar jag inte. Därför är jag övertygad om att jag kommer kunna bryta även detta beroende! :)

Men, jag gillar ju belöningar. Och nåt jag älskar men äter oerhört sällan är smörgåstårta. Så när jag klarat hela den här månaden utan socker ska jag belöna mig själv med en lagom stor bit smarrig smörgåstårta! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar