lördag 8 september 2012

Dag 48 - Lite kultur blev det.

Träning: Först lite vardagsmotion med barnen på promenad i Domkyrkan och Universitetsparken, sen nästan 40 min ridning i varierade gångarter.
Mat: Njae, plättar till lunch, alldeles för tidigt, och McD till middag, alldeles för sent... :/
Sammanfattning: Jag tror jag är på väg upp ur min svacka igen iaf :)

Ja lite kultur blev det iaf! Mamma var sugen på en geologisk guidning av Domkyrkan så båda kussarna, Alice och jag åkte med dit för att gå på lite safari inne i kyrkan. Det finns ju massor av djur i alla skulpturer och målningar så det blev lite spännande för barnen. Vi gick ett varv därinne och tittade i alla kor. A tyckte nog att Gustav Vasas var det häftigaste tror jag ;) Mindre häftigt var det när vi stod och tittade på minneskoret genom skranket (järngaller) och A helt plötsligt börjar gnälla. Tror ni inte ungen stuckit huvudet i gallret och fastnat?! Tack och liv så fick jag ut honom själv efter lite lirkande, men det hade ju kunnat bli en himla cirkus! Speciellt eftersom jag var ensam där inne med alla tre barnen. Men nu gick det ju bra och han verkar inte ha tagit skada iaf ;)

Under min ridtur sen så tror jag att vi skrämde en älgkalv i skogen. Vi skrittade där i vår egen lilla värld när Wille helt plötsligt tvärstannar och det brakar till i en glänta en bit fram. Det var något större än ett rådjur men inte stort som en vuxen älg. Den blev iaf rädd och rände rätt ut i skogen. Stackarn, gissar att vi väckte den mitt i middagsluren ❤ Resterande tur var först lite spänd men tillslut gav han efter helt ok. I morgon borde jag rida bort till banan och försöka jobba med ställning och böjning. Det börjar behövas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar