onsdag 19 september 2012

Dag 59 - en effektiv dag!

Träning: En ridtur i höstsolen med ganska högt tempo från start, 5,37 km på 45 min och då skritt en lång bit hem genom skogen. Härligt att jobba både för mig och för Wille!
Mat: ganska bra matdag faktiskt :)
Sammanfattning: En av de bästa dagarna på länge! Kunde rida ordentligt + att jag börjar komma i fas med pluggandet nu. Äntligen!

Jag har verkligen varit effektiv idag! Ja, när jag väl fick iväg Alice till dagis dvs, hon var en sömntuta idag ♥ Sen rejsade jag till skolan för handledning och det gick faktiskt riktigt bra. Jag kom dit moloken och hopplös och åkte med nya idéer och inspiration :) Nu hoppas jag bara att de krokar jag lagt ut vill nappa ;)

Efter skolan åkte jag direkt till Wille. Som jag har längtat efter en ordentlig tur! Eftersom han tjafsade med Ida vid grisarna igår igen *suck* så ville jag också testa. Med mig gick det såklart bra. Ögontjänare! ;) Red en bit ner på vägen och testade att ta av på en ny väg som var jättefin! Galopperade lugnt på den mjuka gräsvägen men vände efter en stund eftersom jag inte hittade och inte hade tid att utforska. Det får bli till helgen tror jag :) Tog rundan över skogen hem och bara njöt av att samspela med min älskade häst ♥ Men jag måste fixa klippmaskinen nu för han börjar bli ett riktigt lurv! :O Klippa, rycka manen och bada, sen är vi redo för den bild som M lovat att ta till bloggheadern :)

Nu har jag nog banne mig pluggat färdigt för idag så det är sovdags. I morgon kommer en kollega (från USA) till pappa och ska äta middag där så direkt efter skolan hämtar jag liten och åker dit :) Jag ser verkligen fram emot det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar