lördag 6 oktober 2012

Dag 75 & 76 - Hösthelg

Träning: Tänkte försöka mig på att gå in nya skorna igen (har inte gått bra innan) men efter en dryg km tog jag genaste vägen hem och funderade på att gå i strumplästen. Tur att jag hade stavarna med mig! Blev iaf ca 1,5 km på 15 min.
Mat: Bra matdag!
Sammanfattning: Nu säljer jag de kassa skorna och köper nya...

Hade lång skoldag på fredagen. Men det var sista på ett tag. Kommande fredag är det tenta och sen är vi "lediga" ett gäng fredagar framöver :) Men jag har en känsla av att den ledigheten kan fyllas ganska lätt :P Sen sov vi hos mormor eftersom M var på kick off (igen :P) och morfar var också iväg. Tjejkväll!

 ~

Träning: Äntligen ridning! Ett 40 minuters pass med lite trimning på stubben :)
Mat: Riktigt bra dag med två lagade mål mat!
Sammanfattning: En härligt, solig höstdag!

Idag började vi med trädgårdshäng! Alice klädde på sig sina stövlar två ggr innan frukost, men när vi väl kom ut sen så blev hon gnällig efter en kort stund så vi fick gå in igen :P När monstret sov drog jag till stallet, det var ju sol!! :D Jag befarade en väldigt pigg häst som inte ridits på två dagar, men det måste vara lite jobbigt att uppfostra bebishäst i hagen för han höll sig på backen riktigt bra! Red på stubben som nästan var för blöt så det sög nog ganska bra i benen på honom också, därför blev det en lite kortare tur idag.

När jag kom hem var det dags att klä på Alice-brallis och gå ut för att möta upp Elin som skulle ta lite kort på buset :) Jag har fått lite förhandstitt och det blir nog jättefina bilder! Elins fina hemsida hittar ni här, tveka inte att boka henne för nåt jobb nån gång! Om jag (mot alla odds i världen) gifter mig får hon nog bli fotograferande gäst ;)

Vi blir kvar hos mormor och morfar i natt också (mest för att jag ville få dricka vin till maten :P) och morfargrisen verkar ha somnat hos honom nu ♥ I morgon borde jag ta tag i skolarbetet igen faktiskt... Får nog ta och lägga upp en gameplan att arbeta efter! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar