måndag 22 oktober 2012

Dag 92 - opp och ner, ner och opp!

Träning: Promenad ut i hagen för att ta in hästen räckte för att göra mig helt andfådd och svettig så det blev inget mer än så :/
Mat: Kasst som attans...
Sammanfattning: Jag vill inte vara sjuk mer nu :( Vill ju kunna ge järnet här på upploppet av våra 100 dagar!

Dagen idag var ju vigd åt juridikplugg var det tänkt. Men det sket sig, på ett positivt sätt! Här på morgonen ringde det från skolan med den goda nyheten att läraren hade sett snett i klasslistan och skrivit personen före migs resultat både på denne och på mig. Mitt resultat var ju faktiskt 16p, ett över G-gränsen! Dvs, ingen omtenta för mig på onsdag och dagen idag kunde ägnas åt andra skolsaker. :D Tusen tack till Maria kursansvarig som tyckte det såg knasigt ut och bad läraren att dubbelkolla. Visst, jag blir lite (ganska mycket) bitter över lärarens slarv. Jag var verkligen knäckt där ett tag och hade jag inte haft min familj att tänka på så hade jag nog nästan gett upp utbildningen helt... Men men, huvudsaken är att jag är godkänd :)

Dagen sen tillbringades alltså under en filt i soffan med dator och böcker. Försöker få till mitt fördjupningsarbete men det går sådär... Framförallt har jag svårt att komma på bra frågeställningar. Jag tror att när dem väl är klara på pränt så kommer skrivandet av sig självt. Så brukar det vara för mig. Jag gissar att jag kommer sitta bänkad hela nästa vecka när det är höstlov ;) Brallisen ska få vara på dagis och ha det mys med den lite mindre barngruppen som är. Jag vet att de har planerat korvgrillning bland annat så det lär ju inte gå någon nöd på henne direkt ;)

När jag hade hämtat Alice idag så var vi jättehusliga! Jag hade massor av ägg att göra av med så vi bakade kladdkakor :) Eller, jag bakade och Alice åt smet :P Sen gjorde jag gratinerade enchiladas till middag och Alice lekte vid diskhon. Visst, det blir lite blött, men hon har ruskigt kul och är sysselsatt länge så att jag kan laga mat utan att hon blir tjurig. Och så har vi det ju mysigt tillsammans i köket såklart

Kvällen sen har också tillbringats på soffan. Jag måste ju försöka bli frisk nån gång tycker jag! Vi tittade på Treasure Island, en lååååång film, 3 timmar var den. Men ganska bra faktiskt! Och så har vi provsmakat ena kladdkakan såklart ;) Halva av den har jag packeterat för att ta med till skolan, andra halvan får bli kvar hemma och den hela andra (som inte blev lika kladdig :P) får M ta med sig till jobbet i morgon. Det är lite bökigt med vår ugn bara för jag tror inte temperaturen som man ställer in stämmer, den blir nog varmare. Undrar om det går att kolla med en vanlig stektermometer eller måste man ha något mer avancerat? Oavsett så får det göras en annan dag, nu ska jag gå och lägga mig tillsammans med Blackberry-plattan. Jag har ju hittat ett skitroligt spel på den så i brist på en smartphone får jag tjuva den av M ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar