måndag 1 oktober 2012

Dag 71 - Lurvas!

Träning: Ridning i 50 min, drygt 5 km. Tänkte mig en lugn tur men det blev lite mer jobb ändå. Skönt men jobbigt!
Mat: Sådär matdag :/
Sammanfattning: Ganska seg dag som ändå blev bra träningsmässigt.

Så här peppad var Wille när jag gjorde i ordning honom inför dagens ridtur. :)

Jag hade tänkt mig en ganska lugn tur. Ida är borta den här veckan så det blir lite fler vilodagar än vanligt. Sen kom jag till gräsfältet och tänkte att jag kunde ju galoppa lite där iaf. Där började diskussionerna. Willes idé om galoppen vad att den skulle vara spänd, markbunden med sänkt rygg och huvudet upp i luften. Avsaktningarna ska vi inte ens prata om. Jag häll inte med om den idén utan hävdade att en galopp ska vara rund och luftig med aktiv rygg och avslappnad hals med något sänkt huvud. Avsaktningen ska göras lugnt med bibehållen form. Det tog ett tag. En evighet nästan enligt Wille. Och jobbigt var det eftersom gräset var högt och marken ganska mjuk. Men tillslut var galoppen iaf tillfredsställande. Bättre kunde jag inte få det under de förutsättningar som var. Och när vi kom hem till stallet igen var pållehäst så här trött


Eftersom Wille är en Lurvas just nu så blir pälsen alldeles lockig när han svettas
Men på onsdag ryker pälsen! Det ska bli ruskigt skönt, jag gillar inte att behöva släppa ut en blöt häst i hagen nu när det börjar bli kallt, och han kan ju inte stå inne från 12 på dagen!

Nu väntar sängen och i morgon väntar skolan igen. Är lite "skoltrött" men har lovat mig själv att när nästa tenta är skriven ska jag få Fredrik Backmans böcker. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar