söndag 14 oktober 2012

Dag 84 - Ridning, regn och Pippi

Träning: 50 minuters ridning med bra jobb av både mig och hästen!
Mat: Ingen bra matdag, har ätit alldeles för lite pga migränkänning igen...
Sammanfattning: En sådär dag. Regnig och dan...

Jag mådde inte så jättebra i morse :/ Migränen pockar på igen, lyckades medicinera bort den igen och åkte istället till stallet på förmiddagen. Jag bestämde mig för att testa en "ny" väg och för att slippa gårdagens bråk så klädde jag på gramanen. Det blev faktiskt jättebra, båda två! Vägen var jättefin, tror jag rider dit i morgon igen :P och har gramanen på då också för Wille arbetade mycket bättre genom kroppen när vi slapp tjafset och spändheten.

När jag kom hem så sov mina älsklingar så jag fick en stund i soffan med skolboken i knät, världscupshoppning från Oslo på tv och webbsändning från WV Grand Prix på Strömsholm på datorn :P Sen vaknade Alice och då var det såklart Pippi som gällde igen. Nu har vi fått tag i serien så jag slipper se filmerna ett tag ;)

Förmiddagen var ju regnfri tills dess att jag släppte ut Wille i hagen igen, då satte det igång och har fortsatt resten av dagen. Suck. Jag är less på regn! Alicen och jag åkte iaf hem till huset på kvällen, både mormor och morfar är ju borta så nån måste mata katterna. Men Alice saknar sin mormor och har frågat efter henne flera gånger. Hon tycker det är jättekonstigt att vi är här ensamma och ville inte somna ikväll :( Och jag håller med henne, jag gillar inte heller att vara här ensam och jag saknar också mormoren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar