onsdag 1 augusti 2012

Dag 10 - 1/10 avklarat!

Träning: Drygt 4 km ridning på 35 minuter där jag verkligen fick jobba för att få loss ryggen på Wille. Han var nog lite trött efter gårdagens träning! Mockade ordentligt i boxen också och körde ut 2½ kärra. Gjorde träningsprogrammet på kvällen och det känns faktiskt lättare nu, funderar på om jag ska utöka det lite snart. Hoppas att jag orkar göra en hel "Karelin" (växelvis armhävningar och situps, börjar med 10st och nedräkning till 1 där du ska hålla positionen så länge som möjligt) innan de här 100 dagarna är slut! :)
Mat: Njae. Jag har verkligen svårt att bli hungrig nog att äta lunch. Men jag försöker ta en frukt iaf, och så äter jag ju frukost och middag och ibland ett mellanmål på em om jag skippat lunchen helt.
Sammanfattning: Det går framåt! :)

Nu är 1/10 av de 100 grymma dagarna avklarade och jag mår redan bättre! Det är ju faktiskt inte så jobbigt att tänka på vad man gör och vad man stoppar i sig. Jag är ju ändå inte så fanatisk, mkt eftersom jag har ett enormt sockerberoende som jag inte kan (eller "vill") bryta bara sådär, det skulle varken jag eller min omgivning må bra av! Däremot så drar jag ner mycket på det söta och det är ju bättre än inget :)

2 kommentarer:

  1. Smart att blogga om träningen. Jag borde nog också göra det, det motiverar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är motiverande och fungerar belönande för mig. Jag mår bra av att skriva ner vad jag åstadkommit :) Hojta gärna om du börjar blogga! :)

      Radera