söndag 26 augusti 2012

Dag 35 - Regnet öste ner...

Träning: Regndag idag så den enda "träningen" var en tipspromenad runt Gamla Uppsala högar på Arkeologins dag.
Mat: en helt ok matdag.
Sammanfattning: Med tanke på förutsättningarna (kaosnatt med dottern) så var det hel ok med en återhämtningsdag!

På förmiddagen fick vi ett par (någorlunda) regnfria dagar i Gamla Uppsala där museet firade 25-årsjubileum med Arkeologins dag. Vi gick runt högarna och tittade inne i museet. Mamma och jag konstaterade att vi måste åka dit utan barn någon dag för att få ro att läsa, läsa och läsa! :) Alice gillade iaf trähästarna som var lagom stora för henne att rida på ;)

Alice ja, vilken natt! Nu börjar omställningarna för henne märkas. Hela natten for hon runt och gnällde och väckte både mig och M. När hon väl sov så låg hon på min arm och höll om den med både armar och ben. Jag kunde ju inte direkt slappna av och sova speciellt gott själv då... Det fick bli en eftermiddagslur på soffan med katten när Alice sov och mormor hade koll på henne ♥ Fina Maja-katten njöt i fulla drag av att få mysa med mig i lugn och ro en stund :)

I morgon väntar min sista lediga dag innan terminen sätter igång igen. Det är lite tveeggat. Visst, det är ju jätteskönt att vara ledig, hinna med stallet och träning och vara med Alice men det ska bli skönt att komma igång med vardag och rutiner igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar