måndag 27 augusti 2012

Dag 36 - idag kom hösten...

Träning: drygt 40 minuters ridning med försök till att reglera hästen mest med sitsen. Bra pass för mig, även om det ridmässigt inte riktigt var tip top. Nu ikväll gjorde jag det gamla träningspasset igen. Jag kommer inte fram till nåt annat bättre än så för att inte göra någonting alls så gör jag det gamla varannan kväll istället.
Mat: Ok matdag. Var nära att hoppa lunchen igen men tog en skål nudlar iaf. Bättre än inget!
Sammanfattning: Med tanke på den höst-blues som drabbade mig idag så var det en riktigt ok dag till slut ändå!

Idag kom hösten med besked. Alltså, vad är det här? Mössa på barnet i slutet av augusti?? :( Vädret ska bli bättre senare i veckan och jag hoppas verkligen att det stämmer, annars är jag rädd för hur det ska gå med mitt mående...

Jag pallrade mig iaf iväg i morse och tog mig tid att verkligen vara i stallet och inte bara stressa igenom. Det blev lite skåpsfix så alla huvudlag hänger numera på en egen krok och inte på varandra och sen mys och ridning med finaste Wille. En hästmule mot kinden och varma andetag är verkligen som balsam för en sargad själ! ♥ Wille är verkligen man(n)en i mitt liv och jag vill inte ens tänka på den dagen han lämnar oss... 

Eftermiddagen bjöd tack och lov på lite mer sol så Alice, mormor och jag tog en cykeltur för att kolla in nya Konsum som öppnat vid stationen. En riktigt trevlig butik!

Läskigt nog så brann det senare på eftermiddagen/kvällen i ett lägenhetshus bara några hundra meter från mamma och pappas hus :S Ingen ska ha skadats men huset lär ingen kunna bo i på ett tag! Brand är nog en av mina största skräcker. Nästa boende vill jag nog helst ha på markplan tror jag...

Nu är det nog dags för mig att förbereda morgondagen. Packa Alice väska så att mormor enkelt kan hämta på dagis och packa min väska så att jag är redo för skolstart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar