onsdag 8 augusti 2012

Dag 17 - Det blev inte som det var tänkt

Träning: Gick till Gränby centrum med barnvagn. Ca 2 km enkel väg så totalt 4 km rask promenad i totalt 45 minuter. På hemvägen hade jag också en ryggsäck med matvarorna på mig (ca 6 kg). Gick ju ett tag inne på centret också. Nu när jag gjorde mitt träningsprogram kom jag på mig själv med att göra för många sit ups :P Kanske är dags att öka dem?
Mat: Jodå, en ok matdag. Till middagen bytte jag ut den klassiska kolhydraten (pasta/ris/cous cous/potatis) mot matvete, det blev jättegott!
Sammanfattning: för att vara en dag ensam med dottern så har jag ändå lyckats motionera bra. När man inte har någon tid att passa så kan man ju lika gärna gå istället för att ta bilen :) Sen tror jag nog att det börjar hända saker med magen också, den hänger inte på samma sätt när jag tränar nu!

Sen hade jag ju laddat för att titta på OS-finalen i hoppning. Drömmen om ännu en svensk medalj fanns ju faktiskt... Men så blev det ju tyvärr inte! Henric och Jens gjorde jättefina ritter på en gigantisk bana! Och Rolf-Göran kom inte ens till start pga en liten sårskada på Casall. Men jag förstår honom, även om hästen hade kunnat hoppa så hade han kanske störts av såret på nåt sätt och då kan värre skador inträffa. På den här nivån, och med den bana som var, så gäller det att både häst och ryttare är med till 110%! Annars kan det gå hemskt tokigt, se bara på Lisen och Matrix i den inledande hoppningen. Men det kommer fler tävlingar, och fler OS. Och om allt går som jag tror så har nog RGB och Casall en medalj av ädlaste valör efter OS i Rio 2016 ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar