torsdag 16 augusti 2012

Dag 25 - hej och hå!

Träning: en 3,6 km lång ridtur på ca 32 minuter. Mest jogging och lösgörande för oss båda. Träningsprogrammet på kvällen och armhävningarna som tidigare började kännas lätt tar emot igen. Vet inte riktigt varför så det är väl bara att kämpa på!
Mat: Helt ok matdag! Iofs kvällsmacka men det var för att jag ätit för lite middag.
Sammanfattning: En "vanlig", bra dag :)

Idag kom mormor tillbaka från Skåne! Vi gick ut stenhårt och åkte direkt till City Gross för lite shopping. Alice blev såklart lycklig över att se sin älskade mormor och skulle INTE sitta i kundvagnen utan ville hellre vara i mormors famn ♥ Efter att ha fyllt kundvagnen och jagat barn genom mejeriavdelningen åkte vi hem och matade barnet med "koooov"! Korv är banne mig nåt av det bästa hon vet :P

När hon sov åkte jag ut till stallet och red i solen, härligt! Vi travade på längs en grusväg och möter en bonde i en skördetröska på fältet bredvid oss. Wille tyckte att det var liiiite läskigt och skulle stanna upp och titta. Jag tyckte nog mest att han fånade sig lite men bonden log och klappade händerna åt oss så han tyckte nog att Wille var tokduktig! Tänk så olika det kan bli när man inte känner individen :) Sen när jag körde hem så såg jag mörkare himmel framåt, vid Fullerö fick jag sätta på vindrutetorkarna på intervall och sen tog det i närmare stan. Inne i stan fullkomligt vräkte regnet ner!! :-O Gator i stan hade till och med översvämmats, på 20 minuter! Helt otroligt. När det lugnat sig lite vågade Alice och mormor knalla ner till cykelmecken och lämna in cykel och Alice som normalt hatar regn var hur nöjd som helst och fortsatte leka ute när de kom hem. Ett vattenfyllt släp till en tramptraktor kunde man visst doppa huvudet i :P Blöt bebis sen!

Jag har iaf fått tummen ur och klickat hem resterande kurslitteratur. Kampanj på cdon, ja tack! Kunde betala med kort på en gång också så jag slipper en faktura att glömma! Och Alice har kläckt tre nya ord idag :) "omo" (mormor), "offa" (morfar) och "uck" (dunk). Men hon kan inte säga omo eller offa så att någon av dem hör såklart ;)

Så, en ganska händelserik och trevlig dag. Men det blir nog sova snart, den här mamman är trött ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar