onsdag 29 augusti 2012

Dag 37 & 38 - så kan det gå!

Träning: Enbart hjärngympa idag pga migrän!
Mat: Åt alla måltider men fick tyvärr inte behålla något pga migränen.
Sammanfattning: Ibland hatar jag verkligen min kropp och hur den hanterar stress :(

Första skoldagen och självklart ska jag få migrän! Jag mådde ok fram till lunch och sen bara eskalerade det under eftermiddagen. Jag försökte få frisk luft men det hjälpte inte. Körde hem och la mig på soffan hos mamma och pappa (mamma hade hämtat Alice på dagis) och tyckte att det kändes ok ändå, hade ingen direkt huvudvärk utan kände mig mest mosig i hela kroppen :S Fick i mig lite mat (tack vare mamma ) men den fick tyvärr inte stanna kvar så länge :( Orkade inte få hem både mig och Alice så vi sov över där. När jag väl slutat må illa så sov jag nästan 11 timmar! :O Tror att kroppen behövde ta igen lite sömn...


Träning: en lugn skrittur i barbackapaden på 25 minuter. Trött i kroppen efter gårdagen!
Mat: Helt ok matdag faktiskt.
Sammanfattning: Har känt mig riktigt "bakis" och trött hela dagen. Är glad att jag tog mig ut och red en liten sväng ändå!

Gu vad jag hatar dagen efter migrän! :( Jag har verkligen känt mig bakis hela dagen :( Men jag tog mig som sagt ut på en ridtur iaf och det var riktigt skönt. När vi kom tillbaka till stallet ringde stallägare/hovis och sa att jag skulle lämna Wille inne så kom han ner och skodde strax. Toppenservice!! På ridturen träffade jag lite trevliga människor att småprata med också, det är verkligen hästvänligt där ute :) Jag är så glad att vi äntligen flyttade dit Wille och jag

På vägen hem åkte jag till ett apotek för att hämta ut mer Concerta och fick lära mig något nytt. Tidigare har jag alltid fått ett recept för tre månader men med tidsbegränsning på uttagen så att jag inte kunde ta allt på en gång. Det har funkat jättebra och smidigt! Men nej, nu får de inte göra så längre eftersom Concerta är narkotika/doping-klassat (eller nåt sånt) så jag får bara ett recept i taget. Jag måste alltså komma ihåg att ringa till Neuro varje månad för att få ett nytt recept...! :( Blä vad jag hatar såna regler!! :( Men men, jag får väl försöka måsta komma ihåg antar jag...

Innan jag hämtade Alice på Rödmyran så kom jag iaf iväg till posten och skickade ett paket till en väldigt go tjej som snart fyller år! ♥ Sen åkte vi till mormor och hade det skönt i kvällssolen i trädgården. Alice älskar att vara där. Hela sommaren har hon gått och plockat olika bär, hallon, smultron, vinbär och krusbär. Nu har hon insett att trädgården bjuder på fler godsaker så idag plockade hon äpple, plommon och tjuvade lite rabarber ;) Mamma och jag skördade av och skar rent hela rabarberlisten så nu ligger det några kg uppskuren rabarber i frysen, redo för att användas senare i vinter! :)

Nä, nu är jag nog för trött för det här och ska krypa ner i sängen med Alice och sova gott hela natten tror jag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar