lördag 4 augusti 2012

Dag 13 - och en längre Lalehrapport! :)

Träning: 30 minuters ridning med lite kortare stigläder än vanligt för att ge lite mer för benen. Träningsprogrammet nu ikväll och där la jag på fem sit ups och fem armhävningar. Jag känner mig starkare!
Mat: Bra matdag :) Tre måltider och ingen överätning :)
Sammanfattning: En trevlig dag och jag genomförde min motion trots klibbvärme och motvilja hos mig själv :)

Så, nu är det avklarat så nu ska jag rapportera lite mer om Laleh-konserten i Botaniska trädgården. Jag och syrran skulle gå tillsammans och vi hade väl lite blandade känslor/förhoppningar inför kvällen. Ingen av oss är nåt jättefan direkt men vi gillar hennes musik, framförallt så gillar vi att hon inte är så mainstream. När vi kom dit så var det redan ganska lång kö, men den rullade på bra! Vi kom in, hämtade vår picknickkasse från Ica Kvantum, och letade rätt på en plats. Det var redan ganska fullt på gräsmattorna men vi hittade en liten plätt vid sidan med en stor buske i ryggen och en liten buske framför oss. Den lilla skymde lite men vi kunde se igenom den och stod vi upp var det lugnt. När vi installerat oss i våra stolar var det dags att inventera kassen som visade sig innehålla en fleecepläd utöver maten. Maten var en pastasallad med rostbiff och en örtvinegrette till, en liten ask Creme Bonjour, färskt bröd och varsitt äpple.
När maten var uppäten väntade en lång vääääntan. På biljetten stod tiden 19:30. Visst, det stämmer ju typ aldrig men när förbandet inte kommer in på scen förrän runt kl 20 så blir man lite less. Förband var en brittisk singer/songwriter, Ed Hardcore. Ganska totalkass om jag ska vara ärlig. Hade det börjat regna där hade jag nästan gått hem! Men sen, strax efter kl 21, hördes de välbekanta tonerna av introt till Vårens första dag! Sen kom hon, med energi, kärlek och lycka över att vara där tog hon över scenen och trollband hela publiken! Det började lite svagt men när hon spelat en uppoppad version av Live forever så var iaf jag hooked! Där efter följde Snö, och mitt under sången så började kinesiska lyktor stiga mot den allt mörkare sommarhimlen. Så vackert det var! I mellansnacket efter låten sa Laleh att det var hon själv som ordnat med dem ;) Nästa låt var Some die young och med den släpptes ännu fler lyktor iväg. Jag fick rysningar och bara njöt! Lite suddiga bilder fick jag till, hade bara mobilen med mig.

Efter att konserten var "slut" kom hon in igen och blev riktigt personlig när hon pratade om sin uppväxt och hur hon upptäckte musiken. Ett tag var det bara hon och ett piano. Så enkelt och så bra.
Till slut så avslutades allt med en helt spejsad, färgsprakande och energisk version av Bjurö klubb som fick hela publiken att klappa och dansa :)

Visst, hon kanske är lite spejsig ibland, eller annorlunda om man hellre säger det, men hon älskar verkligen musiken! Hon gör konserter för att det är kul och hon trivs på scenen, inte för att hon måste. Och hon sprider verkligen energi omkring sig, vi gick alla därifrån med ett leende på läpparna :) Så, tack mamma för att jag fick en så härlig upplevelse att bevara i minnesbanken! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar